SME

Pivo je horké? Ale kdeže! Má sedem chutí

Voda, slad, chmeľ a pivné kvasnice. Tieto štyri suroviny rozhodujú o chuti piva. A predsa môžete vo svete ochutnať až 40-tisíc rôznych druhov. (Inzercia)

Slovensko patrí medzi významné svetové krajiny, a to tak z pohľadu produkcie ako aj spotreby. Spomedzi výrobcov patrí dominancia spoločnosti Heineken, ktorá prišla v záujme osvety konzumentov s novým programom Sedem chutí piva.

„Pivo ako nápoj čelí v súčasnom svete mnohým výzvam. Konzumenti ho často v konkurencii moderných miešaných drinkov či vína nespravodlivo považujú za chuťovo rovnaké a najmä mladšia generácia či ženy pivo vnímajú jednoducho ako príliš horké. Tieto predsudky im bránia objavovať rôznorodý svet pivných chutí. A znalosti o pive i jednotný »pivný jazyk« chýbajú aj mnohým tradičným pivárom,“ hovorí Hana Šimková, manažérka korporátnych vzťahov spoločnosti Heineken Slovensko.

SkryťVypnúť reklamu

Ako chute objavovať?

Cieľom programu je rozvíjať vedomosti konzumentov o rôznorodých chutiach zlatého moku a povzbudiť ich tak k hlbšiemu objavovaniu pestrého sveta piva. Program Sedem chutí piva vychádza z rozsiahleho spotrebiteľského prieskumu realizovaného na troch európskych trhoch (Veľká Británia, Poľsko, Francúzsko) na vzorke 1 800 respondentov. Z neho vyplýva, že kým tri štvrtiny spotrebiteľov sa pri výbere piva rozhoduje na základe značky, až 91 % si pivo vyberá práve na základe chuti. A tento prieskum i rôzne degustácie boli základom pri vytváraní siedmich chuťových kategórií.

Ako sa delia?

Sladké a ovocné pivá – radlery, cidery, sladké a ovocné pivá, občas so sviežou kyslosťou či jemnými korenistými stopami. Patrí sem Desperados a všetky radlery pod značkou Zlatý Bažant aj Corgoň.

SkryťVypnúť reklamu

Ľahké pivá –pivá rýchlo hasiace smäd, slabo alebo iba mierne horké s krátkym doznievaním chuti po napití. Patrí sem Zlatý Bažant Nealko, typickým predstaviteľom je napríklad aj pivo Sol alebo Fosters.

Mierne horké pivá – osviežujúce pivá s miernou až strednou horkosťou. Charakteristickým zástupcom je pivo Heineken ako aj väčšina desaťstupňových pív na slovenskom trhu.

Chmeľové a horké pivá – pivá s plnou chuťou a chmeľovou horkosťou, vysoká intenzita chuti pretrváva dlho po napití. Typické pre Krušovice 12 % , ako aj väčšinu 12-stupňových pív na Slovensku.

Ťažké a korenisté pivá – plná chuť so stopami po korení, ktorá môže byť aj ľahko dymová spolu s jemnými ovocnými tónmi. Patrí sem Zlatý Bažant Pšeničné alebo Edelweiss.

Sladové pivá s intenzívnou chuťou – pivá plnej chuti s dlhotrvajúcou sladovou chuťou a jemnou príchuťou karamelu, prípadne sladkými tónmi medu. Typickým zástupcom je u nás Corgoň 4sladový.

SkryťVypnúť reklamu

Tmavé a silné pivá – v tejto kategórii sú zastúpené pivá, ktoré chutia horko a majú tmavo sladovú až praženú príchuť. Sú výrazne chmeľové a zároveň majú jemnú sladkosť s intenzívnou dlhotrvajúcou chuťou. Patrí sem Zlatý Bažant tmavý, Corgoň tmavý, ako aj pivá typu Bock, Porter alebo Roggen.

* Zdroj: Nederlandse Brouwers´Nationale Bieronderzoek (Národný pivný prieskum holandských pivovarníkov), 2010

Prekvapujúca pestrosť

„Pivo je skutočne veľmi rôznorodý nápoj a každý, kto sa pustí do jeho objavovania s programom Sedem chutí piva, je príjemne prekvapený jeho pestrosťou. Osobne sa zúčastňujem degustácií pív v našom pivovare, ako aj počas rôznych degustačných súťaží a študovanie chuťových profilov pivných kategórií na základe programu aj mne otvorilo nové obzory,“ hovorí Karol France, obchodný sládok z pivovaru v Hurbanove.

SkryťVypnúť reklamu

Pred letnou sezónou

Spoločnosť Heineken Slovensko predstavuje program Sedem chutí piva odbornej aj laickej verejnosti tesne pred tohtoročnou letnou sezónou. V rámci neho bude vzdelávať svojich zákazníkov prostredníctvom osobných prezentácií a školení. Spotrebitelia si informácie o programe nájdu aj na internetovej stránkewww.sedemchutipiva.sk. Program bude počas letnej sezóny pokračovať témou gastronómie a správneho párovania piva a jedla a oboznámia sa s ním aj návštevníci rôznych letných festivalov.

Komerčné články

  1. Mladým sa nič nechce? Rodičia často netušia, ako deti na sebe pracujú
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 14 942
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 400
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 662
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 526
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 2 941
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 898
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 515
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 404
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Eva a Peter Janíčkovci

Keď Eva a Peter Janíčkovci začali budovať Château Gbeľany, mali jasnú víziu - vytvoriť miesto, kde reštaurácia nebude len súčasťou hotela, ale samostatným dôvodom na návrat.


Cenu za TOP inováciu si odniesol autor projektu Štefánik - odkaz pre 21. storočie Matúš Tomáška.


TASR
Najviac bodov v kraji získala reštaurácia hotela Château Gbeľany.

Gault&Millau dal odporúčania.


Top reštaurácie do 10 eur.

Reštaurácie z bedekra Gault&Millau.


8
SkryťZatvoriť reklamu