Pamätníci vedia, že tam bývala slávna a obľúbená Vináreň pod Baštou. Vinárska tradícia tvorí genius loci tohto miesta, a preto tam víno kraľuje aj teraz, avšak v modernejšom šate – v spojení s hudbou a dobrým jedlom. Moods má totiž v podtitule slová: Wine, food & joy, teda víno, jedlo a zábava.
Od začiatku sa jej majitelia snažia upútať pozornosť a prilákať hostí zaujímavými atrakciami. A tak napríklad pri príležitosti otvorenia podniku dali pomaľovať tridsať barikových sudov tridsiatke rôznych umelcov a vystavili ich na Hviezdoslavom námestí. Výťažok z ich dražby venovali talentovanému študentovi filmovej réžie, ktorý o maľovaní sudov zase pripravil zaujímavý dokument.
Dobrá muzička Keďže Moods sa usídlil v bývalej klasickej bratislavskej pivnici, zámerom majiteľov bolo prispieť k opätovnému návratu vinární do centra Bratislavy, odkiaľ v poslednom čase takmer vymizli. „Mali by tu byť už aj preto, že patria ku koloritu historicky vinárskeho mesta, akým Bratislava nesporne je,“ hovorí manažér podniku Ľuboslav Huslička. „Keďže s vínom sa vždy spájali pôžitky, rozhodli sme sa preto popri pestovaní kultúry vína podávať aj dobré jedlo a k tomu hudbu. Skrátka, aby sa k nám ľudia chodili aj zabaviť. Všetky tieto tri zložky považujeme za rovnocenné. Aj preto niekoľko krát do týždňa pozývame kapely alebo talentovaných hudobníkov, ktorí hrajú príjemnú hudbu a nevtieravo dotvárajú celkový zážitok z návštevy. Meno podniku s dobrou hudbou pomáha vytvárať aj Moods trio – naša vlastná kapela, ktorá hrá moderný i tradičný džez.“
Staré ale dobré Klientmi Moods sú najmä mladí a dynamicky žijúci ľudia, ktorí si chcú po práci oddýchnuť, vypnúť, zabaviť sa. Ide o generáciu, ktorá si pôvodnú Vináreň Pod baštou nepamätá a neviažu ju k nej emócie, takže neočakávajú ťažké starodávne stoly a lavice, ani cigánsku kapelu a jej ujúkanie, či bryndzové halušky. Z toho vychádzali aj tvorcovia konceptu. Architekti zvolili kombináciu minimalistického aj vintage štýlu a dodali im svieži pestrofarebný nádych: prírodné materiály, čisté línie a hra so svetlom sú hlavné charakteristiky.
„Pravdaže, nemôže chýbať vinársky motív. Ako dekorácie v podniku sú využité rôzne vinárske pomôcky a vo vinárskom duchu je spracovaná aj web stránka,“ hovorí Tomáš Slobodník, ktorý má na starosti marketing. „Tá, ako celý podnik používa šesť sviežich, teplých farebných odtieňov. Celá komunikácia je v jednotnom vizuálnom štýle, aby ju každý vedel okamžite priradiť k nám.“
Podobne je to aj so slovníkom, ktorý používajú v komunikácii. Napríklad v názve je spojenie dobrá nálada, a to chce Moods aj sprostredkúvať. Nechcú skončiť iba pri hudbe, ale skôr vytvoriť spoločenský priestor, v ktorom sa stretávajú všetky kultúrne stimuly. Preto tam nebudú chýbať napríklad ani vernisáže.
Neoddeliteľnou súčasťou každej vinárne sú aj degustácie vín. Tie sú jednou z kľúčových aktivít Moods. Príležitosť odprezentovať svoje produkty dostávajú tak veľké populárne vinárstva, ako aj menej známi lokálni vinári. Degustácie sú vo zväčša v štýle all-you-can-drink (koľko vypiješ), kde je vinár skôr sprievodcom, ako školiteľom.
A la carte i tapas bar Kuchyňa v Moods sa dá charakterizovať ako medzinárodná. Šéfkuchár Martin Novák má bohaté skúsenosti s rôznymi typmi kuchýň a viacerými známymi slovenskými aj zahraničnými reštauráciami.
Hostia si môžu vybrať jedlo podľa svojej chuti hneď z dvoch jedálnych lístkov.
Hlavný obsahuje širšiu klasicky členenú ponuku pokrmov. Nájdete v ňom predjedlá, polievky, hlavné jedlá i každý deň odlišný dezert. Počas pracovných dní podávajú aj obedové menu. Na výber je polievka, dve hlavné jedlá a za symbolický doplatok dezert. K tomu zdarma pohár Moods House Wine podľa vlastného výberu.
Druhý jedálny lístok - Tapas menu, obsahuje selekciu malých porcií jednoduchých pokrmov a jednohubiek, vhodných najmä k posedeniu pri poháriku vínka. V chladenej vitríne si ich môžu hostia prezrieť už pri vstupe do reštaurácie.
Vlastná značka - Moods House Wine Čo sa týka vín, v Moods si vyberie každý hosť, či už s ohľadom na jeho chuťovú preferenciu alebo peňaženku. Širokým sortimentom to ale iba začína. Rovnakú dôležitosť prikladajú aj správnemu servisu. Školený personál vie fundovane poradiť a odporučiť najvhodnejší mok. Vína sú uskladnené vo vitrínach a na policiach v celom podniku, nenútene dotvárajú interiérový dizajn a priam vyzývajú hostí na ochutnávku. Špecialitou sú Moods House Wines – päť typov vín brandovaných v štýle Moods. Pochádzajú od renomovaných slovenských vinárov. Vybrať si možno Chardonnay, Veltlínske zelené, Cabernet Sauvignon Rosé, Frankovku modrú alebo Alibernet. Všetky za jednotnú cenu osem eur.