SME

Hostia by mali žiadať, aby jedlo v reštaurácii pre nich niekto naozaj pripravil

Nie prihrievanie polotovarov, ale skutočná príprava jedál z čerstvých surovín priamo pred hosťami reštaurácie. To je hlavné motto franchisového konceptu ázijskej kuchyne Buddha Brothers. (Inzercia)

Už samotný názov Buddha Brothers veľa napovedá. Každá ázijská krajina má svojho Buddhu i svoju kuchyňu. A tu je spojené všetko: japonská dokonalosť, čínska rozmanitosť, vietnamská čerstvosť, thajská kombinácia, kórejská tradičnosť, indická pestrosť, singapurská otvorenosť...

Značka, ktorá symbolizuje čerstvosť Keď sa majiteľom „fresh foodového“ konceptu Buddha Brothers po úspešnom otvorení vlajkovej prevádzky – rovnomennej reštaurácie v bratislavskom Hoteli Park Inn podarilo po dvoch rokoch sfinalizovať franchisový koncept a ponúknuť ho aj iným záujemcom, bolo im jasné, že musí ísť o kompletnú ponuku. A to nielen v podobe postupov, ako variť ázijské jedlá, ale aj z čoho. A tak sa zrodila značka Fresh Made Asia.

SkryťVypnúť reklamu

Tá symbolizuje čerstvé suroviny a pochutiny, vrátane komplexných omáčok a karí pást, bez použitia polotovarov, umelých dochucovadiel, farbív či stabilizátorov, teda bez známych i neznámych „éčiek“. Tieto suroviny s krátkymi zásobovacími dobami ponúkajú svojim partnerom a rovno im ich zo špeciálnej kuchyne, ktorá sa nachádza v Hoteli Park Inn, dovážajú. Takže kuchári vo franchisových reštauráciách už dostanú základ pre jednotlivé ázijské jedlá.

„Získať čerstvé suroviny, vrátane mäsa či zeleniny už dnes problémom nie je,“ hovorí jeden z troch zakladateľov Buddha Brothers Patrik Kmeč, ktorý koncept „odkukal“ pri svojich cestách ázijskými krajinami. „Oveľa dôležitejšia je logistika, aby nám dodávatelia vozili, čo potrebujeme. Aby sme mohli našich franchisistov pravidelne zásobovať čerstvými surovinami, používame balenie vo vákuu. Niektoré po domácky pripravené omáčky sa pasterizujú (konzervujú teplom), ale všetky sú bez použitia glutamánov, farbív a konzervantov. Trvanlivosť našich produktov je 14 až 21 dní pri dodržiavaní podmienok skladovania, ale nie tri roky, ako tie, kde sa bežne dáva chémia. Ide nám teda o to, aby sme fungovali na princípe ázijských kuchýň, ktoré varia vždy z čerstvých surovín,“ objasňuje.

SkryťVypnúť reklamu

Vlajková loď Vlajkovou loďou firmy Buddha Brothers je v súčasnosti rovnomenná bratislavská reštaurácia v Hoteli Park Inn v centre Bratislavy. Tam sa procesy doťahujú aj z hľadiska personalistiky. „Nemáme ázijských kuchárov, ale sami si vychovávame a učíme svojich. Aj nevyškolení, ale o to viac nadšení kuchári po dobrom zaškolení po mesiaci systém zvládnu a už dokážu variť v otvorenej kuchyni priamo pred hosťami. Úspech reťazca spočíva v menšej náročnosti na odborný personál. Dôležité je totiž práve zanietenie a radosť z varenia pred zákazníkom. O ostatné sa stará centrála.“ hovorí P. Kmeč.

Prvá vlna záujmu o získanie licencie Buddha Brothers bola začiatkom tohto roku. Len v Bratislave sa prihlásilo približne 25 záujemcov. Systém ale bolo treba ešte dopracovať, aby kuchyne fungovali rovnako dobre na každom mieste a boli zásobované kvalitnými surovinami rovnako v hlavnom meste, ako aj v Žiline či Prešove, Prahe či Viedni. Koncept je postavený totiž na tom, že keď franchisisti dostanú z centrály potrebné suroviny a pochutiny, nepotrebujú už potom príliš početný personál. Príprava tých najprácnejších ingrediencií, ako sú napríklad čerstvé karí pasty či omáčky, ktoré robia podľa domáckych receptúr, je centralizovaná.

SkryťVypnúť reklamu

Súčasná kapacita výroby je na desať prevádzok a ďalším cieľovým trhom je Rakúsko a Nemecko. A ako sa Buddha Brothers pozerá na nemalú konkurenciu čínskych a iných ázijských reštaurácii? „My sme konkurencia pre nich a nie oni pre nás,“ myslí si P. Kmeč. „U nás vďaka čerstvým surovinám syndróm čínskej kuchyne hosťom nehrozí. Ľudí ale treba vychovávať, učiť, aby sa zamýšľali nad tým, čo jedia. Keď budú vzdelanejší, budú viac myslieť na seba. Mali by žiadať, aby jedlo v reštaurácii pre nich niekto naozaj pripravil a nie iba prihrial.“

Aby bol koncept Buddha Brothers predajný aj v iných častiach Slovenska, nielen v solventnejšej Bratislave, musia byť ceny jedál prijateľné. A samotná cena franchisu? Tá sa líši podľa daného projektu, kde záleží na bonite miesta a iných faktoroch. Najdôležitejšie však je, že franchisové reštaurácie kupujú tie isté produkty od materskej firmy predpripravené, bez použitia konzervantov a zabalené v ochrannej atmosfére.

Komerčné články

  1. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  2. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  3. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  4. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  5. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  6. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  7. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  8. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  1. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  4. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  5. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  6. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  8. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  1. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 8 517
  2. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 7 296
  3. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym 4 163
  4. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu 3 859
  5. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 3 279
  6. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne 2 702
  7. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 2 271
  8. Slovenská značka získala Obal roka 2025 1 973
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu