Hostia by mali žiadať, aby jedlo v reštaurácii pre nich niekto naozaj pripravil

Nie prihrievanie polotovarov, ale skutočná príprava jedál z čerstvých surovín priamo pred hosťami reštaurácie. To je hlavné motto franchisového konceptu ázijskej kuchyne Buddha Brothers. (Inzercia)

buddha brothersUž samotný názov Buddha Brothers veľa napovedá. Každá ázijská krajina má svojho Buddhu i svoju kuchyňu. A tu je spojené všetko: japonská dokonalosť, čínska rozmanitosť, vietnamská čerstvosť, thajská kombinácia, kórejská tradičnosť, indická pestrosť, singapurská otvorenosť...

Značka, ktorá symbolizuje čerstvosť

Keď sa majiteľom „fresh foodového“ konceptu Buddha Brothers po úspešnom otvorení vlajkovej prevádzky – rovnomennej reštaurácie v bratislavskom Hoteli Park Inn podarilo po dvoch rokoch sfinalizovať franchisový koncept a ponúknuť ho aj iným záujemcom, bolo im jasné, že musí ísť o kompletnú ponuku. A to nielen v podobe postupov, ako variť ázijské jedlá, ale aj z čoho. A tak sa zrodila značka Fresh Made Asia.

Tá symbolizuje čerstvé suroviny a pochutiny, vrátane komplexných omáčok a karí pást, bez použitia polotovarov, umelých dochucovadiel, farbív či stabilizátorov, teda bez známych i neznámych „éčiek“. Tieto suroviny s krátkymi zásobovacími dobami ponúkajú svojim partnerom a rovno im ich zo špeciálnej kuchyne, ktorá sa nachádza v Hoteli Park Inn, dovážajú. Takže kuchári vo franchisových reštauráciách už dostanú základ pre jednotlivé ázijské jedlá.

img2„Získať čerstvé suroviny, vrátane mäsa či zeleniny už dnes problémom nie je,“ hovorí jeden z troch zakladateľov Buddha Brothers Patrik Kmeč, ktorý koncept „odkukal“ pri svojich cestách ázijskými krajinami. „Oveľa dôležitejšia je logistika, aby nám dodávatelia vozili, čo potrebujeme. Aby sme mohli našich franchisistov pravidelne zásobovať čerstvými surovinami, používame balenie vo vákuu. Niektoré po domácky pripravené omáčky sa pasterizujú (konzervujú teplom), ale všetky sú bez použitia glutamánov, farbív a konzervantov. Trvanlivosť našich produktov je 14 až 21 dní pri dodržiavaní podmienok skladovania, ale nie tri roky, ako tie, kde sa bežne dáva chémia. Ide nám teda o to, aby sme fungovali na princípe ázijských kuchýň, ktoré varia vždy z čerstvých surovín,“ objasňuje.

Vlajková loď

Vlajkovou loďou firmy Buddha Brothers je v súčasnosti rovnomenná bratislavská reštaurácia v Hoteli Park Inn v centre Bratislavy. Tam sa procesy doťahujú aj z hľadiska personalistiky. „Nemáme ázijských kuchárov, ale sami si vychovávame a učíme svojich. Aj nevyškolení, ale o to viac nadšení kuchári po dobrom zaškolení po mesiaci systém zvládnu a už dokážu variť v otvorenej kuchyni priamo pred hosťami. Úspech reťazca spočíva v menšej náročnosti na odborný personál. Dôležité je totiž práve zanietenie a radosť z varenia pred zákazníkom. O ostatné sa stará centrála.“ hovorí P. Kmeč.

Prvá vlna záujmu o získanie licencie Buddha Brothers bola začiatkom tohto roku. Len v Bratislave sa prihlásilo približne 25 záujemcov. Systém ale bolo treba ešte dopracovať, aby kuchyne fungovali rovnako dobre na každom mieste a boli zásobované kvalitnými surovinami rovnako v hlavnom meste, ako aj v Žiline či Prešove, Prahe či Viedni. Koncept je postavený totiž na tom, že keď franchisisti dostanú z centrály potrebné suroviny a pochutiny, nepotrebujú už potom príliš početný personál. Príprava tých najprácnejších ingrediencií, ako sú napríklad čerstvé karí pasty či omáčky, ktoré robia podľa domáckych receptúr, je centralizovaná.

Súčasná kapacita výroby je na desať prevádzok a ďalším cieľovým trhom je Rakúsko a Nemecko. A ako sa Buddha Brothers pozerá na nemalú konkurenciu čínskych a iných ázijských reštaurácii? „My sme konkurencia pre nich a nie oni pre nás,“ myslí si P. Kmeč. „U nás vďaka čerstvým surovinám syndróm čínskej kuchyne hosťom nehrozí. Ľudí ale treba vychovávať, učiť, aby sa zamýšľali nad tým, čo jedia. Keď budú vzdelanejší, budú viac myslieť na seba. Mali by žiadať, aby jedlo v reštaurácii pre nich niekto naozaj pripravil a nie iba prihrial.“

Aby bol koncept Buddha Brothers predajný aj v iných častiach Slovenska, nielen v solventnejšej Bratislave, musia byť ceny jedál prijateľné. A samotná cena franchisu? Tá sa líši podľa daného projektu, kde záleží na bonite miesta a iných faktoroch. Najdôležitejšie však je, že franchisové reštaurácie kupujú tie isté produkty od materskej firmy predpripravené, bez použitia konzervantov a zabalené v ochrannej atmosfére.

buddha

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Film roka vyhlásili dvakrát, Oscara má Moonlight (minúta po minúte)

Muzikál La La Land vyhral šesť cien, ale na konci večera sa udial veľký trapas.

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. S tvrdou silou nemáme šancu.

KULTÚRA

Oscar nemá logiku. 5 dôvodov, prečo vyhral Moonlight

Mal šťastie, že nie je sci-fi.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

Neprehliadnite tiež

Boli ste sa už niekedy najesť v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to

Aj v priemyselnej zóne sa dá nájsť výborné miesto na večeru.

Staré Dobré Mexiko v Prešove: Už rozumieme prečo východniari chvália Šariš

Myslím, že naša premiéra v Prešove dopadla úspešne.

Piano Club v Prievidzi: Plzeň s kuracími dinosaurami

Aj v Prievidzi dostanete nefiltrovanú Plzeň z tanku. Stojí za to.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop