Neobmedzujte sa v jedení a zistite, čo má spoločné Mrlík čilský s avokádom

Všimli ste si, že prvá tretina leta je už za nami? Hoci sa teplé dni striedajú s chladnejšími, viac je tých teplých a tak zhadzujeme nielen jednotlivé kúsky oblečenia, ale taktiež nejaké to kilo, či dve, tri , štyri...

(Zdroj: www.pixabay.com)

Niektorí zhadzujeme, niektorí sa aspoň snažíme. Samozrejme, mnoho článkov nám ako prvé poradí začať si sledovať kalorický príjem a výdaj. Pri predstave tehličiek na bruchu a dokonalého zadku sa zrazu pristihneme ako poctivo kontrolujeme každý jeden kúsok hodený do nákupného košíka. Tá radosť v očiach, keď zistíme, že kilojouly a kilokalórie nie sú to isté a do maximálne stanovenej hranice 2000 kalórii (odporučené denné množstvo) sa zmestí aj vaša obľúbená čokoládka.

Sledovanie kalórii je super vec. Netreba však zabúdať na to, že existujú potraviny, ktoré sú napriek vyššiemu obsahu tuku zdravé a do košíčka si ich tak s pokojným svedomím môžeme dohodiť.

Avokádo

Už aj u nás veľmi obľúbené avokádo obsahuje mononenasýtené mastné kyseliny (až 77% kalórií v avokáde tvoria tuky). Taktiež je bohatým zdrojom antioxidantov, betakaroténu a živín, ktoré chránia pred srdcovými chorobami. Odporúčaná denná dávka tukov je 60-65 g. V jednom avokáde je približne 30g tukov, čo je zhruba 322 kalórii.

Orechy a semienka

Mandle, kešu a vlašské orechy, arašidy, či napríklad slnečnicové semienka. Dve polievkové lyžice obsahujú približne 210 kalórii. Čo je však nič oproti tomu, aké sú zdravé. Proteíny dôležité pre stavbu svalov, zdravé tuky, vláknina, vitamín E, horčík, zinok a draslík. To všetko v nich nájdete. Nevyjedajte ich preto len cez Vianoce, ale celoročne.

Olivový olej

Hoci sa olej spája s nezdravou stravou, je jasné, že olivový olej je niečo úplne iné. Napriek vyššiemu obsahu mononenasýtených kyselín, sa spája hlavne so znížením rizika srdcových chorôb. Jedna lyžica oleja obsahuje približne 120 kalórii.

Quinoa

Mrlík čilský pôvodom z Južnej Ameriky, známejší ako quinoa, svojim obsahom kalórii prekvapil aj nás. Jedna šálka uvarenej quinoy obsahuje približne 220 kalórii. To vás však nesmie odradiť, okrem nich tam nájdete aj veľké množstvo draslíka, proteínov a vlákniny. Práve tá dodá pocit zasýtenia a zabráni tak prejedaniu sa.

Syry

Syry v obchode obchádzate? Máme pre vás dobrú správu. Od dnes už nemusíte, pokojne si ich doprajte. Ak to nepreženiete s množstvom a obmedzíte tavené syry, telo vám bude vďačné za bohatý prísun vápnika, bielkovín a vitamínov. V 100 g syra sa nachádza približne 10 g až 50 g tuku. Tvaroh ho má najmenej, tvrdé syry najviac.

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Petra Schutza

Sťahovanie slučky, mŕtvola Danko a mainstreamová Lívia

Argument o morálnej supremácii saudského režimu nad iránskym je po tejto hnusnej vražde fakticky nepoužiteľný.

Autorská strana Michala Havrana

Páči sa ti na južnom Spiši, milá Lívia? (píše Michal Havran)

Je to možné, že sme niečo také dopustili?

DOMOV

Muž z identikitu zadržaný v kauze Kuciaka spáchal samovraždu

Mladík bol medzi zadržanými v Kolárove.

Neprehliadnite tiež

Zámocká palacinkáreň – Miesto, kde sa mení obyčajné na neobyčajné

Zámocká palacinkáreň je miesto, kde na Vás čakajú jedninečné palacinky, príjemná obsluha a posedenie s nádychom zámockej histórie.

Viete, ako pripraviť dokonalú kávu?

Káva je pre mnohých ľudí veľkým pôžitkom a dajú si na jej príprave a výslednej chuti skutočne záležať. Príprava správnej a kvalitnej kávy má presné pravidlá a pripraviť dokonalé espresso alebo cappuccino nie je vôbec jednoduché. V tomto krátkom kvíze zistíte, či aj vy máte správne znalosti o príprave tohto lahodného moku.

Vybrali sme jedenásť receptov na nepečené jablkové koláče

Jeseň vonia jablkami, pochutiť si môžete aj bez pečenia.