SME

Pivovary Topvar majú za sebou úspešný rok

Pivný trh na Slovensku po rokoch stagnácie zaznamenal v roku 2015 rast. Posilnil sa záujem spotrebiteľov o ležiaky, pokračovala obľuba prémiových značiek pív a nárast spotreby zaznamenalo aj nealkoholické pivo. Uplynulý rok sa pre Pivovary Topvar zároveň niesol v znamení inovácií a noviniek, či už sa to týka úspešného uvedenia novej kategórie cider alebo prinášania pivných špeciálov a limitovaných edícií.

(Zdroj: pivovarytopvar.sk)

Rast trhu zaznamenali Pivovary Topvar ako v sektore baleného piva, tak aj čapovaného piva. Prispela k tomu mimoriadne silná letná sezóna, či zvýšený záujem turistov o Slovensko. Spoločnosti sa darí oživovať segment čapovaného piva, ktorý je na Slovensku dlhodobo v poklese,  aj pomocou podpory zákazníckeho servisu a prinášaním inovácií. „Už v minulom roku sme videli, že ľudia sú otvorení novinkám a vyhľadávajú v prevádzkach nové zážitky spojené s pivom. Preto pokračujeme v úzkej spolupráci s majiteľmi a prevádzkovateľmi, pokračujeme v projektoch zameraných na podporu kvality čapovaného piva a prinášame inovácie v podobe limitovaných edícií a špeciálov. Sme radi, že sú viditeľné prvé výsledky,“ hodnotí Paolo Lanzarotti, generálny riaditeľ Pivovarov Topvar.

SkryťVypnúť reklamu

Reštauračným a pohostinským prevádzkam pomáhajú programy na zvýšenie kvality kultúry čapovaného piva ako Cech pivných majstrov, ktorý oslávil svoje jubilejné 10. kolo, program Cervesario na školenie budúcich pracovníkov v sektore HoReCa, ktorým prešlo viac ako 4-tisíc absolventov, či trend budovania konceptových prevádzok. Novinkou, ktorá podporila rôznorodosť a zaznamenala ohlas u spotrebiteľov bol celoročný projekt Voľba sládkov, v rámci ktorého Pivovary Topvar ponúkali vo vybraných prevádzkach po celom Slovensku každý mesiac špeciálne pivo, ktoré pre danú prevádzku nie je bežné, napr. Gambrinus prvý chmeľ, Velkopopovický Kozel kvasničák, či Radegast Rýdzo horký. Spotrebitelia si tiež za uplynulý rok zvykli na fenomén tankového piva, ktorý ponúka zážitok najčerstvejšieho piva.

SkryťVypnúť reklamu

Lákadlom je túžba po pivnom zážitku

Hlavným ťahúňom rastu boli opäť ležiaky, ktoré sú najobľúbenejším pivom Slovákov. Medzi ležiakmi  vyniká  a napreduje v oboch predajných kanáloch prémiový ležiak Pilsner Urquell. Rozširujú obľubu prémiových značiek pív  potvrdil aj záujem o značky Gambrinus a Radegast, vysoká popularita limitovaných edícií, napr. Šariš lavína alebo Šariš cifrovaný, či unikátny koncept Voľby sládkov. Potvrdzuje sa tak trend, že kvalita piva a šírka portfólia sú pre spotrebiteľov rozhodujúcimi faktormi. „Teší nás, že viac ako 170-ročná tradícia a starostlivosť, ktorú venujeme značke Pilsner Urquell sa nám vracia späť prostredníctvom pozitívnych ohlasov spotrebiteľov naprieč celým Slovenskom. Pozitívnu spätnú väzbu by som tiež spomenul pri značke Šariš, ktorá potvrdila svoju pozíciu symbolu Východného Slovenska. Viac ako 21 000 priaznivcov piva Šariš prišlo na letné festivaly My sme Východ, ďalší mali možnosť vychutnať si túto značku na akciách v Bratislave, Prahe či Londýne,“ spomína niektoré z mnohých aktivít Paolo Lanzarotti. 

SkryťVypnúť reklamu

Popularita nealkoholického piva sa zvyšuje

Rok 2015 bol prelomový z pohľadu vnímania nealkoholického piva. Začali sa búrať bariéry a zároveň meniť vnímanie nealkoholického piva, ako nápoja ktorý je vhodnou súčasťou aktívneho životného štýlu, nápoja pre osvieženie na rôzne príležitosti - do práce, pri športe či šoférovaní. Nealkoholický Birell a jeho ochutené varianty sú výnimočné tým, že ponúkajú plnohodnotnú chuť piva vďaka špeciálnej odrode kvasiniek a výrobnému procesu s použitím výhradne  prírodných surovín bez použitia konzervantov či umelých farbív. Čoraz viac sú tak vnímané ako plnohodnotná alternatíva nealkoholických nápojov v pohostinských a reštauračných podnikoch ale aj na konzumáciu v domácnostiach. Aj to malo za následok takmer 30 % nárast spotreby nealkoholického piva oproti minulému roku. „Na Slovensku nám pomaly utícha boom alkoholických radlerov, no zároveň sa zvyšuje spotreba nealkoholického piva a nealkoholického ochuteného piva, ktoré sa stáva súčasťou životného štýlu aktívnych ľudí. Ako reakciu na tento trend sme v uplynulom roku priniesli na trh nové príchute nášho nealkoholického radleru Birell malina&limetka a zázvor, ktoré doplnili obľúbený Pomelo&grep a klasický Birell,“ dopĺňa Paolo Lanzarotti.

SkryťVypnúť reklamu

Rok 2015 v znamení cideru

Udalosťou uplynulého roka bolo uvedenie kategórie cider na slovenský trh. Vo februári Pivovary Topvar priniesli na trh prémiový cider Kingswood, ktorého chuťový profil bol formovaný priamo pre slovenského spotrebiteľa. Vyrába sa z konkrétnych odrôd jabĺk v presnom pomere, ktoré pochádzajú z ovocných sadov. Neobsahuje žiadne umelé sladidlá, farbivá ani konzervanty. Určený je na celoročnú konzumáciu, nielen ako osvieženie počas letných mesiacov, ale Pivovary Topvar uviedli aj „horúcu“ verziu so špeciálnym korením na zimné obdobie. Dostupný je v oboch predajných kanáloch, ako v supermarketoch, tak aj čapovaný vo vybraných prevádzkach. „Cider je celosvetovo jednou z najrýchlejšie sa rozvíjajúcich nápojových kategórií, ktorá oslovuje  mužov aj ženy. Po úvodnom roku predpokladáme, že cider ako kategória bude oslovovať nové skupiny spotrebiteľov a budovať si svoje postavenie na slovenskom trhu,“ uvádza generálny riaditeľ Pivovarov Topvar.

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 744
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 736
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 5 460
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 370
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 359
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 798
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 303
  8. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 2 205
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Michal Kordoš sa momentálne venuje kurzom varenia a pop-upom.

Varil v michelinských reštauráciách.


22

Hľadáte jedinečné gastronomické zážitky? Objavte výnimočné reštaurácie, ktoré ponúkajú nezabudnuteľné špeciality.


Peter Slačka v januári začal variť pre bistro Jolk.

Varil aj v michelinskej reštaurácii.


11

Vyhľadávaná reštaurácia McDonald's na Hornej Nitre prešla v týchto dňoch výraznou premenou, ktorá prináša viacero noviniek pre ešte lepší zákaznícky zážitok.


SkryťZatvoriť reklamu