SME

Pivovary Topvar majú za sebou úspešný rok

Pivný trh na Slovensku po rokoch stagnácie zaznamenal v roku 2015 rast. Posilnil sa záujem spotrebiteľov o ležiaky, pokračovala obľuba prémiových značiek pív a nárast spotreby zaznamenalo aj nealkoholické pivo. Uplynulý rok sa pre Pivovary Topvar zároveň niesol v znamení inovácií a noviniek, či už sa to týka úspešného uvedenia novej kategórie cider alebo prinášania pivných špeciálov a limitovaných edícií.

(Zdroj: pivovarytopvar.sk)

Rast trhu zaznamenali Pivovary Topvar ako v sektore baleného piva, tak aj čapovaného piva. Prispela k tomu mimoriadne silná letná sezóna, či zvýšený záujem turistov o Slovensko. Spoločnosti sa darí oživovať segment čapovaného piva, ktorý je na Slovensku dlhodobo v poklese,  aj pomocou podpory zákazníckeho servisu a prinášaním inovácií. „Už v minulom roku sme videli, že ľudia sú otvorení novinkám a vyhľadávajú v prevádzkach nové zážitky spojené s pivom. Preto pokračujeme v úzkej spolupráci s majiteľmi a prevádzkovateľmi, pokračujeme v projektoch zameraných na podporu kvality čapovaného piva a prinášame inovácie v podobe limitovaných edícií a špeciálov. Sme radi, že sú viditeľné prvé výsledky,“ hodnotí Paolo Lanzarotti, generálny riaditeľ Pivovarov Topvar.

SkryťVypnúť reklamu

Reštauračným a pohostinským prevádzkam pomáhajú programy na zvýšenie kvality kultúry čapovaného piva ako Cech pivných majstrov, ktorý oslávil svoje jubilejné 10. kolo, program Cervesario na školenie budúcich pracovníkov v sektore HoReCa, ktorým prešlo viac ako 4-tisíc absolventov, či trend budovania konceptových prevádzok. Novinkou, ktorá podporila rôznorodosť a zaznamenala ohlas u spotrebiteľov bol celoročný projekt Voľba sládkov, v rámci ktorého Pivovary Topvar ponúkali vo vybraných prevádzkach po celom Slovensku každý mesiac špeciálne pivo, ktoré pre danú prevádzku nie je bežné, napr. Gambrinus prvý chmeľ, Velkopopovický Kozel kvasničák, či Radegast Rýdzo horký. Spotrebitelia si tiež za uplynulý rok zvykli na fenomén tankového piva, ktorý ponúka zážitok najčerstvejšieho piva.

SkryťVypnúť reklamu

Lákadlom je túžba po pivnom zážitku

Hlavným ťahúňom rastu boli opäť ležiaky, ktoré sú najobľúbenejším pivom Slovákov. Medzi ležiakmi  vyniká  a napreduje v oboch predajných kanáloch prémiový ležiak Pilsner Urquell. Rozširujú obľubu prémiových značiek pív  potvrdil aj záujem o značky Gambrinus a Radegast, vysoká popularita limitovaných edícií, napr. Šariš lavína alebo Šariš cifrovaný, či unikátny koncept Voľby sládkov. Potvrdzuje sa tak trend, že kvalita piva a šírka portfólia sú pre spotrebiteľov rozhodujúcimi faktormi. „Teší nás, že viac ako 170-ročná tradícia a starostlivosť, ktorú venujeme značke Pilsner Urquell sa nám vracia späť prostredníctvom pozitívnych ohlasov spotrebiteľov naprieč celým Slovenskom. Pozitívnu spätnú väzbu by som tiež spomenul pri značke Šariš, ktorá potvrdila svoju pozíciu symbolu Východného Slovenska. Viac ako 21 000 priaznivcov piva Šariš prišlo na letné festivaly My sme Východ, ďalší mali možnosť vychutnať si túto značku na akciách v Bratislave, Prahe či Londýne,“ spomína niektoré z mnohých aktivít Paolo Lanzarotti. 

SkryťVypnúť reklamu

Popularita nealkoholického piva sa zvyšuje

Rok 2015 bol prelomový z pohľadu vnímania nealkoholického piva. Začali sa búrať bariéry a zároveň meniť vnímanie nealkoholického piva, ako nápoja ktorý je vhodnou súčasťou aktívneho životného štýlu, nápoja pre osvieženie na rôzne príležitosti - do práce, pri športe či šoférovaní. Nealkoholický Birell a jeho ochutené varianty sú výnimočné tým, že ponúkajú plnohodnotnú chuť piva vďaka špeciálnej odrode kvasiniek a výrobnému procesu s použitím výhradne  prírodných surovín bez použitia konzervantov či umelých farbív. Čoraz viac sú tak vnímané ako plnohodnotná alternatíva nealkoholických nápojov v pohostinských a reštauračných podnikoch ale aj na konzumáciu v domácnostiach. Aj to malo za následok takmer 30 % nárast spotreby nealkoholického piva oproti minulému roku. „Na Slovensku nám pomaly utícha boom alkoholických radlerov, no zároveň sa zvyšuje spotreba nealkoholického piva a nealkoholického ochuteného piva, ktoré sa stáva súčasťou životného štýlu aktívnych ľudí. Ako reakciu na tento trend sme v uplynulom roku priniesli na trh nové príchute nášho nealkoholického radleru Birell malina&limetka a zázvor, ktoré doplnili obľúbený Pomelo&grep a klasický Birell,“ dopĺňa Paolo Lanzarotti.

SkryťVypnúť reklamu

Rok 2015 v znamení cideru

Udalosťou uplynulého roka bolo uvedenie kategórie cider na slovenský trh. Vo februári Pivovary Topvar priniesli na trh prémiový cider Kingswood, ktorého chuťový profil bol formovaný priamo pre slovenského spotrebiteľa. Vyrába sa z konkrétnych odrôd jabĺk v presnom pomere, ktoré pochádzajú z ovocných sadov. Neobsahuje žiadne umelé sladidlá, farbivá ani konzervanty. Určený je na celoročnú konzumáciu, nielen ako osvieženie počas letných mesiacov, ale Pivovary Topvar uviedli aj „horúcu“ verziu so špeciálnym korením na zimné obdobie. Dostupný je v oboch predajných kanáloch, ako v supermarketoch, tak aj čapovaný vo vybraných prevádzkach. „Cider je celosvetovo jednou z najrýchlejšie sa rozvíjajúcich nápojových kategórií, ktorá oslovuje  mužov aj ženy. Po úvodnom roku predpokladáme, že cider ako kategória bude oslovovať nové skupiny spotrebiteľov a budovať si svoje postavenie na slovenskom trhu,“ uvádza generálny riaditeľ Pivovarov Topvar.

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 862
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 025
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 455
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 230
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 263
  6. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 2 120
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 105
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 486
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Tipy na skvelú dovolenku v novembri.

HappyTravel.sk spustila kampaň na zimnú sezónu pár dní pred krachom.


11
Predseda vlády Robert Fico a vpravo minister zahraničných vecí Juraj Blanár.

Vo Fínsku majú kryty pre väčšinu ľudí. Na Slovensku sú pre päť percent.


19
Peter Tkačenko.

Ak si to Fico nevšimol, ideologické sú aj európske fondy.


7
Obyvatelia Gaza City si berú humanitárnu pomoc.

Situáciu zhoršuje aj sporná humanitárna organizácia.


2

Neprehliadnite tiež

Eva a Peter Janíčkovci

Keď Eva a Peter Janíčkovci začali budovať Château Gbeľany, mali jasnú víziu - vytvoriť miesto, kde reštaurácia nebude len súčasťou hotela, ale samostatným dôvodom na návrat.


Cenu za TOP inováciu si odniesol autor projektu Štefánik - odkaz pre 21. storočie Matúš Tomáška.


TASR
Najviac bodov v kraji získala reštaurácia hotela Château Gbeľany.

Gault&Millau dal odporúčania.


Top reštaurácie do 10 eur.

Reštaurácie z bedekra Gault&Millau.


8
SkryťZatvoriť reklamu