Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi. A k tomu aj parádne Plzenské

Aj napriek nelichotivej povesti, ktorú Prievidza na Slovensku má, takú Meridianu by si zaslúžilo každé väčšie slovenské mesto. Bolo skoro desať hodín, keď sme sa ocitli pred jej vchodom. Privítala nás úplne nová budova tesne za značkou mesta Prievidza. Technicky síce patrí do Bojníc, ale každý ju vníma ako súčasť Prievidze.

Vonku bolo -10 stupňov, 20 centimetrov tuhého snehu, ktorý hlasno vŕzgal pod nohami. Uzimení a vysmädnutí sme vkročili dnu.

Privítal nás vysoký strop, vynovený interiér plný dreva a kovov. Na prvý dojem mi priestor evokoval stodolu - ale v tom najlepšom modernom, hipsterskom slova zmysle. Uprostred miestnosti sedeli dva veľké medené tanky plné dobroty, pre ktorú sme sem prišli.

Hovorí sa, že pivo má chutiť po slade aj chmeli, má byť studené a osviežujúce, má mať bohatú krémovú penu. Pohár má byť čistý a mokrý, tak ako ruky výčapného a na vnútornej strane pohára sa majú formovať penové krúžky. Toto všetko spĺňala Plzeň (za prívetivých 1,5 eura), ktorá nám prišla na stôl. A v takomto krásnom prostredí chutila predsa len o niečo špeciálnejšie.

Kamarát, ktorý ma sem zobral, chodí do Meridiany pravidelne, a preto mu to všetko prišlo samozrejmé. Ja som sa chvíľu iba obzeral, aby som si to užil. Ale po prvej a druhej Plzničke už bola predsa len zaujímavejšia konverzácia.

Niekde pri prechode z jedného pivka na druhé sme sa zhodli, že by sme si dali niečo pod zub. Nemali sme záujem o niečo príliš sýte ako tatarák, polievky (hubová a hydinová), cestoviny, bravčové rebrá, kačacie prsia, grilovaného srnčeka, burgre či vyprážaný syr. Chceli sme jedlo, o ktoré sa budeme vedieť ľahko podeliť, tak sme si objednali kuracie krídelká vo sweet chilli glazúre s mandľami (za 6,99 eura). Konečne naozaj originálne prevedenie niečoho tak zvyčajného.

Ak si chcete dať iba niečo ľahké pod zub, určite za mňa ochutnajte hranolky s omáčkami, po ktorých sme tiež pokukovali, kým sme sa nerozhodli pre krídla.

Keď sme sa dvihli, už sa blížilo k polnoci. Obaja, správne občerstvení, sme to zobrali krížom cez parčík pred reštauráciou, kde bola vyšliapaná cestička. Logo reštaurácie nám svietilo na cestu.

Ak niekedy budete v Prievidzi, tento podnik skutočne nevynechajte. Myslel som si, že som natoľko zhýčkaný bratislavskými pivárňami a reštauráciami, že ma už nič neprekvapí. Meridiane sa to podarilo.

Sekciu Poď na pivo vám prináša Pilsner Urquell, partner projektu.

Pravidlá pre spoluprácu medzi inzerentmi a redakciou si môžete pozrieť na tomto odkaze.

Autor: Peter Nagy pre SME Creative, Pilsner Urquell

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 101
  2. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 10 263
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 773
  4. Každý piaty zomrie 8 621
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 779
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 722
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 507
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 3 067
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu